ArlaTarmArla-koncernen har besluttet at opgive det kritiserede slogan “Tættere på naturen” og i stedet satse på velvære og positive følelser.

Det nye slogan ’Let in the Goodness’ eller på dansk ’Nyd det gode’ vil blive ledsaget af den største internationale marketingkampagne i den globale mejerivirksomhedens historie. Det fremgår af en pressemeddelelse 2. september 2014.

Op til lanceringen har Arla brugt meget energi på at tale med folk på tværs af lande og kulturer for at finde ud af, hvad mejeriprodukter betyder for dem i hverdagen, skriver virksomheden. Folk, der bor i vækst- og udviklingslande, ser mælkens naturlige ernæringsmæssige egenskaber som et væsentligt bidrag til at forbedre familiens – og særligt børnenes – sundhed og fremtid. I Europa er der mere fokus på smag, nydelse og stemning, når mejeriprodukterne kommer på bordet.

Tuborgh_foto_Arla
Peder Tuborgh vil prøve med det “gode”.

”I Europa tager vi nok mælken og dens universelle betydning for vores sundhed lidt for givet. Men uanset hvor vi bor, så lægger vi vægt på de særlige øjeblikke i løbet af dagen, hvor man nyder et hjemmelavet måltid i familien, slukker tørsten med et glas mælk eller får en kop kaffe på kontoret. Med ’Nyd det gode’ vil vi gerne minde om, at vores mejeriprodukter er med i millioner af disse gode øjeblikke rundt om i verden hver eneste dag,” siger Peder Tuborgh, der koncernens danske direktør.

’Nyd det gode’ afløser perioden med sloganet ’Tættere på Naturen™’, hvor Arla satte fokus på miljø og produkternes naturlighed. Internt har ’Tættere på Naturen™’ været en fantastisk drivkraft bag nye idéer og investeringer, som har gjort Arla til verdens måske mest bæredygtige globale mejeri, hævdes det i pressemeddelelsen, men man tilbyder ingen forklaringer på, hvorfor sloganet så opgives.

Det nye slogan markedsføres med sin egen hjemmeside, hvor mælkedrikkende familier kan bidrage med egne billeder og mælkeoplevelser.

Visited 11 times, 8 visit(s) today

Comments are closed.