Arla dropper det med naturen

ArlaTarmArla-koncernen har besluttet at opgive det kritiserede slogan “Tættere på naturen” og i stedet satse på velvære og positive følelser.

Det nye slogan ’Let in the Goodness’ eller på dansk ’Nyd det gode’ vil blive ledsaget af den største internationale marketingkampagne i den globale mejerivirksomhedens historie. Det fremgår af en pressemeddelelse 2. september 2014.

Op til lanceringen har Arla brugt meget energi på at tale med folk på tværs af lande og kulturer for at finde ud af, hvad mejeriprodukter betyder for dem i hverdagen, skriver virksomheden. Folk, der bor i vækst- og udviklingslande, ser mælkens naturlige ernæringsmæssige egenskaber som et væsentligt bidrag til at forbedre familiens – og særligt børnenes – sundhed og fremtid. I Europa er der mere fokus på smag, nydelse og stemning, når mejeriprodukterne kommer på bordet.

Tuborgh_foto_Arla

Peder Tuborgh vil prøve med det “gode”.

”I Europa tager vi nok mælken og dens universelle betydning for vores sundhed lidt for givet. Men uanset hvor vi bor, så lægger vi vægt på de særlige øjeblikke i løbet af dagen, hvor man nyder et hjemmelavet måltid i familien, slukker tørsten med et glas mælk eller får en kop kaffe på kontoret. Med ’Nyd det gode’ vil vi gerne minde om, at vores mejeriprodukter er med i millioner af disse gode øjeblikke rundt om i verden hver eneste dag,” siger Peder Tuborgh, der koncernens danske direktør.

’Nyd det gode’ afløser perioden med sloganet ’Tættere på Naturen™’, hvor Arla satte fokus på miljø og produkternes naturlighed. Internt har ’Tættere på Naturen™’ været en fantastisk drivkraft bag nye idéer og investeringer, som har gjort Arla til verdens måske mest bæredygtige globale mejeri, hævdes det i pressemeddelelsen, men man tilbyder ingen forklaringer på, hvorfor sloganet så opgives.

Det nye slogan markedsføres med sin egen hjemmeside, hvor mælkedrikkende familier kan bidrage med egne billeder og mælkeoplevelser.

Comments

comments

Kjeld Hansen, forfatter, journalist, foredragsholder, debattør, landmand

Kjeld Hansen

Debattør, foredragsholder
Forfatter, journalist
Mail til Kjeld Hansen

fra_mark_og_stald

Dettabteland_E-bog

Det tabte land
- nu som E-bog!

Danmark betaler i disse år af på en gigantisk miljøgæld, der stammer fra årene 1940 til 1970. Aldrig tidligere i Danmarkshistorien er så mange vandløb lagt i rør eller rettet ud, så mange moser tilintetgjort og så mange enge og søer udtørret og kultiveret. Alt sammen betalt af de almindelige skatteydere - som i dag må betale for genoprettelsen af skaderne.

Det tabte land er Kjeld Hansens storstilede afdækning af kampen om den danske natur og den dramatiske forarmelse af den de seneste 250 år, en periode hvor landskabet ændret sig mere end gennem de 10.000 år, der gik forud. Hvordan gik det til, hvem gjorde det, hvad drev dem, hvor kom pengene fra - og kunne det overhovedet betale sig?

Det tabte land gennemgår kritisk denne store historie på baggrund af Kjeld Hansens omfattende research gennem flere år. Den ser ikke bare på hovedaktørerne - staten, Hedeselskabet og Danmarks Naturfrednings-forening - men også på de mange andre deltagere i spillet: brutale liberalister, naive naturelskere, nazister, lykkeriddere og alvorsfulde nyttemænd.

Det tabte land udkom på Gads Forlag i 2008, og trods et 2. oplag har bogen været udsolgt i mere end et år. Nu kan den imidlertid købes som E-bog.