Fremtiden er plantebaseret, og danskerne lægger deres kost-og indkøbsvaner om som aldrig før!

Plantebaseret kost er ikke længere forbeholdt veganere, diabetikere og folk med laktoseintolerans. Livsstilen tiltrækker en bølge af forbrugere med holdninger til miljø, klima, og sundhed. Interessen for bæredygtighed er blandt de største globale trends

Det skriver Dryk Aps i en pressemeddelelse den 25. marts 2020.

Den plantebaserede udvikling skaber succes hos den lille iværksættervirksomhed Dryk ApS på Stevns, hvor der er travlt på lageret med at pakke plantemælk, som sendes til hele landet.

Salget af plantemælk går strygende i Danmark. Alene i 2019 voksede markedet med 30 % i detailhandlen og ca. 70 % i restaurations- og cafémarkedet. Vækstraterne taler for sig selv. Forbrugerne har talt.

Dryk Aps lancerede lige efter jul en nyudviklet serie af plantebaserede og CO2-venlige drikkevarer i en forretningsmodel, der går udenom den traditionelle detailhandel. Produkterne sælges nemlig online via en abonnementsordning. Det skal være nemt og ligetil og økonomisk fordelagtigt for forbrugerne at købe CO2-venlig plantemælk. Det er filosofien hos folkene bag Dryk.

“Vores forretning bygger på et tæt værdifællesskab med vores kunder. Vi deler deres drøm om en bæredygtig og grøn fremtid, og med det fokus udvikler vi nye plantebaserede produkter, som smager fantastisk, og som passer perfekt ind i en grønnere hverdag. Vi leverer produkterne direkte til døren, og vores kunder elsker det,” udtaler direktør Christian Christensen, Dryk ApS.

Succes i en tid med COVID-19

Med store dele af danskerne i karantæne er der masser af tid til at afprøve grønne opskrifter og nye produkter, og hos Dryk har de travlt med at svare på henvendelser fra alle egne af landet. Spørgsmål om calcium, B12 og D6 vitamin får mailboksen til at koge over. Kunderne hos Dryk har fokus på sundhed og på, at det skal smage godt, være let og ligetil, med så lidt kontakt som muligt.

“Det er tydeligt, at danskerne har fået langt mere tid til at gå i dybden med de produkter, de køber, og dermed bliver produkter af høj kvalitet som vores pludselig attraktive, fordi forbrugerne nu opdager, at der er enorm forskel på de produkter, man finder i supermarkedet og dem, man kan købe hos os. Hos os får man en kvalitet, som man ikke kan finde i supermarkedet – til en fornuftig pris, leveret lige til døren,” udtaler direktør Christian Christensen, Dryk ApS.

Dryk findes foreløbig i to varianter “Havre” og “Havre Barista”, og i april udvider virksomheden sortimentet med “Havre Kakao”, “Ærte” og “Ærte Barista” samt “Ærte Kakao”.

Læs mere om Dryks plantemælk på www.dryk.dk

Faktaboks

  • Dryk lanceres i løbet af foråret fordelt på seks varianter baseret på havre og ærter og to varianter til efteråret baseret på hamp
  • Dryk købes online via abonnement med levering lige til døren
  • Markedsføringen sker i tæt samarbejde med en række grønne organisationer
Visited 16 times, 7 visit(s) today

One Comment

  1. Pingback: Mandelmælk dominerer det amerikanske marked for plantemælk | Gylle.dk

Skriv en kommentar