COVID-19 krisen skaber succes for plantemælk

Fremtiden er plantebaseret, og danskerne lægger deres kost-og indkøbsvaner om som aldrig før!

Plantebaseret kost er ikke længere forbeholdt veganere, diabetikere og folk med laktoseintolerans. Livsstilen tiltrækker en bølge af forbrugere med holdninger til miljø, klima, og sundhed. Interessen for bæredygtighed er blandt de største globale trends

Det skriver Dryk Aps i en pressemeddelelse den 25. marts 2020.

Den plantebaserede udvikling skaber succes hos den lille iværksættervirksomhed Dryk ApS på Stevns, hvor der er travlt på lageret med at pakke plantemælk, som sendes til hele landet.

Salget af plantemælk går strygende i Danmark. Alene i 2019 voksede markedet med 30 % i detailhandlen og ca. 70 % i restaurations- og cafémarkedet. Vækstraterne taler for sig selv. Forbrugerne har talt.

Dryk Aps lancerede lige efter jul en nyudviklet serie af plantebaserede og CO2-venlige drikkevarer i en forretningsmodel, der går udenom den traditionelle detailhandel. Produkterne sælges nemlig online via en abonnementsordning. Det skal være nemt og ligetil og økonomisk fordelagtigt for forbrugerne at købe CO2-venlig plantemælk. Det er filosofien hos folkene bag Dryk.

“Vores forretning bygger på et tæt værdifællesskab med vores kunder. Vi deler deres drøm om en bæredygtig og grøn fremtid, og med det fokus udvikler vi nye plantebaserede produkter, som smager fantastisk, og som passer perfekt ind i en grønnere hverdag. Vi leverer produkterne direkte til døren, og vores kunder elsker det,” udtaler direktør Christian Christensen, Dryk ApS.

Succes i en tid med COVID-19

Med store dele af danskerne i karantæne er der masser af tid til at afprøve grønne opskrifter og nye produkter, og hos Dryk har de travlt med at svare på henvendelser fra alle egne af landet. Spørgsmål om calcium, B12 og D6 vitamin får mailboksen til at koge over. Kunderne hos Dryk har fokus på sundhed og på, at det skal smage godt, være let og ligetil, med så lidt kontakt som muligt.

“Det er tydeligt, at danskerne har fået langt mere tid til at gå i dybden med de produkter, de køber, og dermed bliver produkter af høj kvalitet som vores pludselig attraktive, fordi forbrugerne nu opdager, at der er enorm forskel på de produkter, man finder i supermarkedet og dem, man kan købe hos os. Hos os får man en kvalitet, som man ikke kan finde i supermarkedet – til en fornuftig pris, leveret lige til døren,” udtaler direktør Christian Christensen, Dryk ApS.

Dryk findes foreløbig i to varianter “Havre” og “Havre Barista”, og i april udvider virksomheden sortimentet med “Havre Kakao”, “Ærte” og “Ærte Barista” samt “Ærte Kakao”.

Læs mere om Dryks plantemælk på www.dryk.dk

Faktaboks

  • Dryk lanceres i løbet af foråret fordelt på seks varianter baseret på havre og ærter og to varianter til efteråret baseret på hamp
  • Dryk købes online via abonnement med levering lige til døren
  • Markedsføringen sker i tæt samarbejde med en række grønne organisationer

Comments

comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Kjeld Hansen, forfatter, journalist, foredragsholder, debattør, landmand

Kjeld Hansen

Debattør, foredragsholder
Forfatter, journalist
Mail til Kjeld Hansen

fra_mark_og_stald

Dettabteland_E-bog

Det tabte land
- nu som E-bog!

Danmark betaler i disse år af på en gigantisk miljøgæld, der stammer fra årene 1940 til 1970. Aldrig tidligere i Danmarkshistorien er så mange vandløb lagt i rør eller rettet ud, så mange moser tilintetgjort og så mange enge og søer udtørret og kultiveret. Alt sammen betalt af de almindelige skatteydere - som i dag må betale for genoprettelsen af skaderne.

Det tabte land er Kjeld Hansens storstilede afdækning af kampen om den danske natur og den dramatiske forarmelse af den de seneste 250 år, en periode hvor landskabet ændret sig mere end gennem de 10.000 år, der gik forud. Hvordan gik det til, hvem gjorde det, hvad drev dem, hvor kom pengene fra - og kunne det overhovedet betale sig?

Det tabte land gennemgår kritisk denne store historie på baggrund af Kjeld Hansens omfattende research gennem flere år. Den ser ikke bare på hovedaktørerne - staten, Hedeselskabet og Danmarks Naturfrednings-forening - men også på de mange andre deltagere i spillet: brutale liberalister, naive naturelskere, nazister, lykkeriddere og alvorsfulde nyttemænd.

Det tabte land udkom på Gads Forlag i 2008, og trods et 2. oplag har bogen været udsolgt i mere end et år. Nu kan den imidlertid købes som E-bog.