”Noget af det bedste i verden er at være et landbrugsland” skrev den private lobbyorganisation Landbrug & Fødevarer i sommeren 2020 som slagord for deres milliondyre reklamekampagne for sig selv. Foreløbig har man præsenteret kartofler, nedvisnet kemisk med barske sprøjtegifte, der er så giftige at EU har forbudt dem (de danske avlere bruger dem på dispensation), jordbær der kan være sprøjtet op mod 22 gange samt en nuttet Jersey-kvie i en blomstereng – alt sammen som symboler, der er milevidt fra dagens landbrug, der er kørt helt af sporet.

Søndag den 9. august bragte avisen Politiken så hele to sider med fødevare-reklamer, men denne gang var afsenderen ikke Landbrug & Fødevarer. Denne gang var det et reklamebudskab for fremtiden. Den dyre satsning var betalt af fødevareleverandøren Simple Feast, som under sit slogan ”Mere end bare økologi” tilbyder 100 % økologiske plantebaserede basisprodukter, frisklavet på bestilling, og uden tilsætninger. ”Luksus til hverdagen leveret til din dør” skriver Simple Feast om sig selv og fortsætter på hjemmesiden:

”Det kæmper vi for

Simple Feast handler om vejen til en mere bæredygtig livsstil fuld af nydelse, smagsindtryk og gode oplevelser. Med afsæt i vores plantebaserede måltidsløsninger er vi drevet af at gøre livet nemmere og bedre for dig, dine børn og vores fælles planet.

Simple Feast ønsker at tage alle med på rejsen mod en fremtid, hvor planternes kraft og smag er centrum for vores måltider. Gennem lækre og inspirerende smagsoplevelser vil vi ændre menneskers spisevaner i en mere bæredygtig retning. Vi tror på, at vi sammen kan stoppe klimaforandringerne og sikre vores fælles planet for de næste generationer. Det her er fremtiden.

Vores historie

Simple Feast blev grundlagt i 2014 med en vision om at få danskerne til at lave mere mad i hjemmet, da et måltid delt med familie og/eller venner måske er det mest urmenneskelige, vi har. Vores produkt bestod dengang af en app med hundredvis af opskrifter fra nogle af verdens bedste kokke. Vi måtte dog erkende udfordringen i, at vi i dag har mindre tid til at lave mad, og at hverdagsmåltiderne i de danske hjem gerne skal være nemme og hurtige at lave. Derfor besluttede vi os i marts 2017 for at lave maden til dig de dage, hvor du ikke selv har tid. På det tidspunkt indeholdt vores retter op til 20 % kød.

Vi vidste imidlertid godt, hvilken mad vi burde lave. Vi havde læst alt for meget til ikke at vide bedre. Klimarapport efter klimarapport havde for længst gjort indtryk på os. Vi vidste, at en plantebaseret kost ville nedbringe vores klimaaftryk fra maden med 60-80 % – alt efter beregningsprincipper. Vi vidste, at en plantebaseret kost – denne ene hverdagshandling i sig selv – har potentiale til at være vor generations største bidrag til os selv og kommende generationer. Derfor var vi ikke længere i tvivl, og fra 1. november 2017 sagde vi farvel til kødet og velkommen til en eksplosiv verden af planter og smag.

Bag udviklingen af vores univers af plantebaseret aftensmad står i dag Rasmus Kliim, Rasmus Grube, Anders Vald, Thomas Parry og Nanna Elisabeth Vestergaard, som har arbejdet på Michelin-restauranter i både ind- og udland såsom The Fat Duck, Kong Hans Kælder, Geist, Alkimia, The Paul, Restaurant Sat Bains with Rooms og Radio. De har desuden tidligere været ansvarlige for produktudviklingen hos bl.a. Løgismose og Claus Meyer. Økologien, den biobaserede emballage og de kun 10 minutters afsluttende tilberedelsestid er DNA og ubrydelige dogmer i udviklingsprocessen.

Simple Feast er B Corp™ -certificeret

B Corp™ er en international virksomhedscertificering, der definerer success gennem en inkluderende og bæredygtig økonomi. Som certificeret B Corp™ lever vi således op til de højest verificerede standarder for gennemsigtighed, ansvarlighed, bæredygtighed og performance med det formål at skabe værdi for samfundet.

Læs mere her.

Om vores råvarer og leverandører

Hos Simple Feast har vi en række faste samarbejdspartnere, som dagligt leverer friske råvarer til vores køkkener. Når vi modtager ingredienserne til vores måltidskasser, bliver de tilberedt og pakket i bæredygtig emballage, hvorefter de sendes ud til vores kunder.

Vi vælger vores leverandører og samarbejdspartnere ud fra deres økologiske og plantebaserede sortiment samt kvaliteten heraf, og vi har løbende dialog om, hvordan vores produkter kan gøres endnu bedre med henblik på smag og bæredygtighed.

Se hvem leverandørerne er.

Skriv en kommentar