Virksomheden Beyond Meat leverede sin tredje kvartalsvise indtjeningsrapport som et børsnoteret selskab mandag og overgik dermed Wall Street-forventningerne. Producenten af de ​​ærtebaserede alternative kødprodukter, der er populære i burgere, oplevede at se sin nettoindtægt stige 250 procent over året, da det i stigende omfang skifter til distribution i partnerskab med restauranter og andre fødevarevirksomheder i modsætning til hovedsageligt at stole på eget detailsalg.

Det skriver Felix Richter, den 29. oktober 2019, for statista.com.

Felix Richter

Virksomhedens nettoomsætning beløb sig til $ 92 millioner for kvartalet, hvilket er en stigning fra kun $ 26,3 millioner sidste år. Til trods for væksten faldt aktieværdien så meget som 15 procent i udvidet handel, skønt den til sidst genvandt halvdelen af ​​deres værdi. Kursen er 6,72 kr. for 1 dollars.

”Vi er meget tilfredse med vore tredje kvartalsresultater, der afspejler fortsat fremdrift på tværs af vores forretning og markerer en vigtig milepæl, da vi opnåede vores første nettoindtægt nogensinde,” udtalte Ethan Brown, Beyond Meat’s CEO i en erklæring. Han fortsatte med at sige, at “vi forbliver fokuseret på at udvide vores distributionsfodaftryk, både indenlandske og i udlandet, opbygge vores brand, introducere nye innovative produkter på markedet og styrke vores infrastruktur og interne kapaciteter til at fremskynde vores fremtidige vækst.”

Herhjemme er det røde køds højborg stået på vegetarbølgen med dette tilbud.

Skriv en kommentar