To ud af hver tre danskere køber regelmæssigt økologiske varer, hvorimod mindre end hver 10. forbruger foretrækker God Dyrevelfærd-mærkede produkter. Det fremgår af en dugfrisk rundspørge fra Coop Analyse, som 7. marts citeres af Altinget.dk.

Coop har spurgt mere end 2000 repræsentativt udvalgte danskere om, hvor ofte de køber dagligvarer med henholdsvis det røde Ø-mærke, Fairtrade-mærket, Svanemærket og Anbefalet af Dyrenes Beskyttelse-mærket.

Rundspørgen viser, at især Ø-mærket og Svanemærket er populære blandt de adspurgte. 66,9 procent svarer, at de regelmæssigt køber Ø-mærkede varer, mens 52,9 procent af svarpersonerne regelmæssigt køber varer med det grønne miljøsvane på.

Mindre populære er Fairtrade-mærket samt mærket fra Dyrenes Beskyttelse. Her svarer henholdsvis 36,5 og 6,2 procent, at de regelmæssigt køber dagligvarer med de to mærker på.

Coop er landets største dagligvare-leverandør med en samlet detailomsætning på 44,8 mia. kr. (2012) og 36.000 medarbejdere fordelt på 1200 butikker. Coop er ikke medlem af Landbrug & Fødevarer, der ellers hævder at repræsentere den samlede landbrugs- og fødevaresektor i Danmark.

Visited 10 times, 2 visit(s) today

Comments are closed.